Hemkommen och Dessan är motionerad..

Det känns skönt att vara hemma, tillbaka där jag hör hemma. Men det har varit otroligt skönt med några lediga dagar på Öland. Och vädret kan jag inte klaga på. Vi har haft sol varje dag, bara åska och regn en natt och morgon. 
Jag åker gärna tillbaka till Öland igen. Men nu siktar jag mot Stockholm i September ;)
 
Ikväll red jag första ridturen på Dessan efter betet. En mysig barbacka tur på en sommartjock häst. Och ja hon är VÄLDIGT tjock! Undra om det går att spänna sadelgjorden imorgon haha. 
Det var väldigt mycket flugor så testade den nya luvan på Dessan och lånade Alvas flugmedel, sen var Dessan nöjd.
Vi var ute och red ca 30min. Skrittade mest, någon kort travsträcka lite här och där. En lycklig häst som bara blev glad över att få komma ut. Och tro mig för att komma ut för första gången efter en och en halv månads bete var Dessan ovanligt pigg. Fina fina vita häst!
Imorgon kör vi detsamma fast med kanske lite mer trav. Tar det lugnt nu i börjar. Även fast hon är 23år så märker jag verkligen inte av det på henne. 
Och jag insåg just att jag hyrt Dessan i 3år. Vad tiden går fort.. för fort ibland.
 
Ska lägga mig tidigt idag. Mina böcker Divergent och Insurgent kom idag. Snacka om jag har längtat! Ser riktigt fram emot att läsa dem :D
 
 
Visst blev Dessan fin i sin nya luva?
 
 
0 Kommentarer till "Hemkommen och Dessan är motionerad.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: