Ibland får man göra de svåraste valen..

Som jag sa innan så har jag inte Dessan kvar längre. Jag sa upp hyrarkontraktet i Februari och slutade i Maj. Visst känns det tråkigt. Jag hade hyrt henne i 4år, men jag vet att den hyrare hon har nu är helt underbar. 
Men jag tänkte att jag skulle berätta varför jag gjorde det.
 
Jag har varit ganska trött på stalltjänsterna länge. Men jag hade tänkt fortsätta terminen ut och sedan sluta. Få de sista månaderna tillsammans med henne. Men så kom ett ultimatum. 
Jaana kom och sa att Bella skulle säljas och om jag ville köpa henne billigt. Jag visste redan på direkten att jag inte skulle få det av mamma och pappa, men tänkte ändå fråga. Och jag hade rätt, jag fick inte.. 
Jag lovar! Jag grät! Jag hade haft hand om Bella i ett halvår ungefär. Skulle det inte bli längre? Jag börjar kanske på högskola om ett par år och då vill inte mamma och pappa stå där med en häst. Och Bella är en häst som verkligen inte passar min lillasyster. Hon är för pigg och stark för att Tuva ska kunna ta hand om henne själv. Så det blev ett nej.
Men sedan så kom vi på en grej som vart värt att fråga Jaana. Om jag kunde bli fodervärd på Bella. Betala som jag gjorde för Dessan och så har jag henne som min egen. Och det gick Jaana med på. Men då var jag tvungen att säga upp mitt kontrakt på Dessan. Vi kan inte betala 2500kr i månader för båda hästarna.
Jag kände att jag och Dessan hade gjort vårt efter de fyra åren och Bella kunde jag utbilda mer. Så jag sa upp kontraktet och blev fodervärd på Bella istället.

Jag älskar fortfarande Dessan och hon kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta. Vem säger att jag inte kan gå upp till stallet och hälsa på henne? Jag har inte gjort det ännu men vet att det inte dröjer länge. 
Dessan har nu fått en ny underbar hyrare som jag känner och vet att det går jättebra för dem. De lär varandra! Dessan har lärt mig så otroligt mycket dessa åren som jag kan föra över till Bella, trotts att de två är helt olika hästar. 
 
Jag ångrar inte alls mitt beslut för jag har fortfarande en underbar galen liten häst som jag kan fortsätta lära och kämpa med ;)
 
 
 
Jag saknar dig fina Duchesse.. <3
 
 
 
 
 
0 Kommentarer till "Ibland får man göra de svåraste valen.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: