Bokrecension del 1

Jag har läst så himla mycket böcker nu i sommar och känner att jag vill skriva lite om dem. Kan innerhålla spoilers!
 
Här är några som jag verkligen rekomenderar alla ni läsare!
 
 
Handling: Jag skulle tro att det utspelas sig på medeltiden eller något. Huvudkaraktären är en liten pojke som heter Erik. Hans by blir nebränt, och han blir kidnappad. Men själva kidnapparen som kallas Tolke är inte så elak som Erik trodde han skulle vara. De möter mycket besymmer på vägen! Tyvärr kan jag inte avslöja vad, för det förstör allt då.
Erik förs till södra Sverige där han får arbeta som slav. Vi får följa honom från barn upp till nästan vuxen. Då inser Erik att han inte är vad han trodde att han var. Varför är han mycket större och starkare än alla andra? Och varför vill alla andra åt honom? Läs och få reda på det!
 
9/10
 
 
Handling: Belly är en ung glad tjej. För varje sommar åker hon och hennes mamma till ett sommarhus, för där finns Susannah och hennes två pojkar Jeremiah och Conrad. Belly har länge varit förälskad i Conrad, ända sedan första gången hon var där! Men han vågar aldrig släppa in henne, utan behandlar Belly som en syster istället. Belly gör allt för att Conrad ska märka av henne!
Denna boken innerhåller mycket skratt, och framför allt drama. Och det hände något som jag absolut inte trodde skulle hända!
Litet minus är att den är så kort :/
 
8/10
 
0 Kommentarer till "Bokrecension del 1"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: