Säger det nu istället!

Jag fick en fråga på frågestunden som jag inte direkt kan svara på bara någon mening, så jag tänkte jag gör det i ett inlägg istället. Jag fick frågan: "vf valde du Duchesse och ingen annan?"
 

Ett halv år innan jag började hyra Duchesse, flyttades min medryttarhäst Almina till Tyskland utan att jag visste något. Jag hade haft henne i 1år! Jag var helt förstörd, ville inte rida utan bara sitta deppa. Jag hade inga planer att börja hyra då. Eller jo mamma och pappa sa att jag fick göra det om jag ville, och jag fortsatte att rida. Men innerst inne ville jag inte, jag tycke inte det var roligt längre!
En dag när jag kom in i stallet, dök Duchesse huvud ut igenom boxdörren. Jag visste inte så mycket innan, hade bara ridit henne 1 gång. Visste knappt vem hon var?
Hursomhelst började hon frusta och gnägga, så jag gick och klappade henne. Då märkte jag att hon hade precis likadant gnägg som Almina.
Nästa gång jag gick till henne började hon nafsa i mitt hår! Så jag började gå till henne varje gång innan jag skulle rida, red Rambo då..
Jag började bli fäst vid henne, jag trodde inte att jag skulle tycka om någon annan häst men Duchesse påminde mig om Almina på så många sätt.
Tillslut tog jag mod och frågade Karoline om jag kunde få börja rida Duchesse istället. Och det fick jag!
Sen visade det sig att Duchesse hyrare Maja skulle sluta hyra henne, och då tog jag det tillfället och skrev på lappen att jag ville hyra henne. Och i Augusti förra året fick jag veta att jag fick henne :D Och idag har jag haft henne i över 1år ♥
 
Så vf jag valde henne var mest för att hon hjälpte mig igenom den svåra tiden och att hon påminner mig om Almina på så många sett!
 
2 Kommentarer till "Säger det nu istället!"
Postat av: Anonym

På den ena bilden såg Duchesse ut som Zzzzzzzzzzzzzzzz.

Svar: Hon är gammal, såklart hon blir trött ;)
Siri Andersson


Datum: 2012-08-18 / Klockan: 19:57:58
Postat av: Tuvis

Bilderna är fina.

Svar: Tack :D
Siri Andersson


Datum: 2012-08-22 / Klockan: 16:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: