Dag 20 – Min favoritfilm.

Jag har två favoritfilmer! Jag är väldigt glad för att titta på film över huvudtaget, men dessa två är mina favoriter.
 
 
A walk to remember hadlar om en kille Landon som hamnar i samällstjänst? Tror det var så! Hur som helst så måste han vara med i en teater i kyrkan. Där träffar han en tjej Jamie. 
Jamie lovar att hjälpa Landon med teatern, på ett vilkor. Att han inte blir kär i henne, vilket Landon lovar.
Men det slutar med att han förälskar sig i henne ändå. 
Dock händer det något med Jamie, som ni själva får reda på om ni tittar på filmen ;)
Riktigt grimande film, som man gråter lätt till. Jag tror jag satt och grät igenom halva filmen, både glädje och sorg tårar..
 
 
Forever strong handlar om en kaxig rugbykille Rick. Han åker dit för rattfylla, så han får sitta på ungedomsfängelse ett tag. 
Men för att få komma ut tidigare börjar han spelar rugby i "fiendelaget", vilket han inte gör frivilligt utan vill bara komma ut från fägelsetet snabbare.
Denna filmen handlar även mycket om vem som är dina riktiga vänner.
Filmen är baserad på verklig händelse!
 
 
Dessa två filmerna tycker jag alla ska titta på! Två helt olika filmer. Kommentera gärna vad ni tycker om dem :)
 
 
0 Kommentarer till "Dag 20 – Min favoritfilm."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: