Tycker alla ska läsa detta!

Jag och Elin gör en redovisning om "The Wild Mustangs In USA" i engelskan som ska vi ska visa upp nästa fredag.
Vi ska berättade även lite om vad vissa människor gör mot Mustangerna i Mexiko och Kanada. Helt sjukt!!!

Biffuppfödare anser att mustanger inkräktar och förstör markerna för deras betesdjur.
De jagas med helikoptrar, fångas in i trånga sk holdingpens, där de förvaras till de fraktas till slakt i Mexiko och Kanada. Mexiko betraktas som världens mest ohyggligaste plats för mustangerna.
 
Jakten med helikoptrar gör hästarna livrädda och de springer för sina liv. Dräktiga ston kastas hit och dit och fölen bryter sina smala ben. De som klarar jakten får stå i de trånga holdingpens. Hästar dör där! De skadade avlivas i bästa fall direkt, om inte blir de lämnade åt sitt öde i en långtradare som för dem till nästa destination.
I bästa fall adopteras de till bra människor, och i värsta fall slakt till Mexiko eller Kanada.
De som blir kvar får för lite mat, blir sjuka och kanske står med skador.
 
Informationen är hittat från www.penni.bloggo.nu eller www.stallrosengarden.se så vill ni veta mer så sök där. Jag har fått tillståd att kopiera en del av texten och lägga ut här. Detta var bara en förkortning!
 
Detta är helt sjukt! Plåga mustangerna sådär. Det gäller inte bara dem utan djur över huvudtaget i världen. 
Djurplågeri förekommer i nästan alla länder. Att kunna göra såhär mot oskyldiga djur. 
Nu lägger jag min tid på mustangerna så jag pratar om dem istället.
De är oskyldiga, inte gjort något! Det är deras marker också, de bor där. Och människor dödar dem bara för att de är i vägen eller förstör. Mustangerna har lika stor rätt att vara på betesmarkerna som deras djur! Faktiskt så var mustangerna där först. Även om de förstör så behöver de inte plåga och döda dem.
 
Nu vet jag att en del kommer att kommentera att det är precis lika synd om de andra djuren som plågas och slaktas i världen. Som jag skrev innan. Jag vet! Och jag bryr mig om dem också, men just detta inlägget var det mustangerna jag ville prata om.
 
Kommentera gärna vad ni anser om detta!
 
 
 
3 Kommentarer till "Tycker alla ska läsa detta!"
Postat av: Marie Lindberg

Stort Tack Elin för att du väljer att skriva och berätta om Vildhästarnas siutation i USA. Se Gärna den här videon från Cloud Foundation med info om situationen:
http://www.youtube.com/watch?v=Qut3nsVvf5M&feature=player_embedded
Alla kan vi göra ngt för att hjälpa,att sprida ordet är ett första steg<3 Stort Stort Tack Till Dig Elin<3 Hälsar Marie Lindberg

URL: http://www.penni.blogo.nu
Datum: 2012-12-01 / Klockan: 15:21:59
Postat av: Marie Lindberg

Och Stort Tack till DIG SIRI det är ju din blogg;-)
Jättefin blogg o jättefint inlägg om vildhästarna- STORT TACK för att Du gör skillnad och för att Du vill göra skillnad. Betyder massor för hästarna - Tack<3
Marie

Svar: Det värmer verkligen att höra! <3
Siri Andersson

URL: http://www.penni.bloggo.nu
Datum: 2012-12-01 / Klockan: 16:24:16
Postat av: Tuva

Vad gör hästarna??????????????????????????????????????????????.

Svar: Människor är dumma mot dem
Siri Andersson


Datum: 2012-12-02 / Klockan: 18:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: