Det kan inte gå bra alla gånger...

Red ett pass med Dessan! Det var snarare markarbete än dressyr, för det var mycket bomövningar. Men det tycker jag är kul!
I början av lektionen gick det kasst. Dessan bara sprang och sprang, ville inte lyssna på mina signaler. Men hon brukar bli så överdrivet pigg när det kallt!
Men över bommarna var hon fin, vi övade både i skritt, trav, rid lätt och sitta ner över dem. Där gick det jättebra :)
Sen när vi skulle öva halter så gick det med jättebra och Dessan stod rakt mest av gångerna.
Jag behöver öva på att få henne forma sig runt min skänkel, och hålla en stadigt tag och yttertygeln så hon inte böjer sig för mycket i nacken.

Men sista halvtimmen gick det jättebra :D
 
 
 
 
 
0 Kommentarer till "Det kan inte gå bra alla gånger..."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: