Idag går alla mina tankar till alla drabbade runt om i USA...

Tänk vad allt kan förändras på bara över en helg?
Jag som tyckte det blåste mycket här i Sverige för några dagar sedan, men det är inget mot vad som har hänt där.
Sandy har förstört SÅ mycket och tagit många människors liv.. Läste imorse att minst 40 personer är döda.
En 8årig kille fick en stor gren över sig.. En 13årig flicka blev begravd när hennes hur föll ihop av allt vatten som tryckte.. En kvinna fastnade i strömmande vatten när hon försökte fotografera stormen.. 
De som mest blev drabbade var invånarna i New York, 8 miljoner blev strömlösa.. 8 MILJONER!
 
Vi ska vara glada att vi bor i Sverige, Vad är det värsta som kan hända oss? En liten storm som gör oss strömlösa i någon vecka eller två? Stormen Gudrun hade vi ju, men det är inget i jämnförelse med Sandy! 
Det kommer ta ÅR att bygga upp allt Sandy har förstört...
 
Men något som gör mig upprörd är idioter som ska trotsa stormen, som gå ut och ställer sig mitt över havskanten, står och ler mot kameran när vattnet slår in mot land. Även fast de har sagt att invånarna ska hålla sig inne.. Ibland tror jag inte folk tänker till riktigt! Vill de dö? Och en del springer ut till stranden med kameran i högsta hugg, istället för att stanna inne. Det bästa hade ju varit att de följer med är de evakuerade eller vad det heter, istället för att trotsa Sandy. Har jag rätt eller har jag fel?
 
Att jag läser sånt här och har följt detta, är för att jag tycker det är intressnt att läsa om naturkatastrofer.
Men det betyder inte att jag inte bryr mig! 
 
Hemskt är det!!!
0 Kommentarer till "Idag går alla mina tankar till alla drabbade runt om i USA..."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: