Min dotter<3

Hej på er, alla läsare av Siris blogg!

 

Tänkte ta tillfället i akt och berätta lite om Siri. Eftersom jag är hennes mamma så är jag väl kanske inte opartisk men jag ska göra mitt bästa.

Siri kan, som alla andra, bli sur och arg men det går snabbt över. Hon är helt hopplös med att hålla i ordning i sitt rum och jag vågar inte tänka på hur det ser ut i hennes skåp på skolan.

MEN…

Det viktigaste av allt är att hon är otroligt omtänksam och hjälpsam.

Hon lägger mycket av sin pengar på julklappar och födelsedagspresenter till oss, särskilt till lillasyster Tuva. Jag tycker att hon ska köpa mer till sig själv och det har jag sagt till henne.

Hon gör allt vi ber henne om utan en enda protest, allt ifrån att cykla bort till affären och handla nåt jag har glömt, till att göra varma mackor när jag blir sugen på det.

En till två gånger i veckan hämtar hon Tuva på fritids så att det inte ska bli så långa dagar för henne och hon hämtar henne även från barnkören ibland. Vid flera tillfällen har hon passat Tuva en hel dag, ex när fritids har varit stängt, och då har hon även sett till att Tuva får en rejäl middag med grönsaker och hela kitet.

För flera år sedan var hennes pappa och jag sjuka med hög feber. Siri var bara 9 år men tog hand om Tuva hela tiden och gjorde välling och smörgåsar till henne. Några dagar senare var hon på begravning för sin gammelfarfar och stackaren, tyckte det var skönt att komma iväg och vila upp sig<3.

Detta gör att vi även vill ställa upp för henne med att köra henne till stallet ett antal gånger i veckan. Vi bor ca 12 km från stallet. Bussförbindelserna är dåliga när det inte är skoltid och vi vill inte att hon ska köra moped eller cykla till stallet eftersom vägen dit är starkt trafikerad av lastbilar som kör som idioter.

 

Älskade Siri, bättre dotter kan man inte få<3<3<3

 

1 Kommentarer till "Min dotter<3"
Postat av: Tufs

Tökalandet.


Datum: 2012-09-25 / Klockan: 17:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: