Hur det ligger till med Dessan..

För er som har läst min fb eller dv vet hur det ligger till med Dessan. Till er andra så kan jag berätta att Dessan inte är helt kry..
 
Det började i söndags när vi skulle rida tillbaka hästarna till Olofström. Dessan började hosta sjukt mycket, och då menar jag hosta.
Hoppade lite med henne i tisdags med hopp om att det hade gått över. Men det hade det inte. Så fort det blev ansträngande började hon hosta.
Fick i fredags veta av Karoline att hon hade varit hos veterinären med henne, och de hade inte hittat något fel. Så hon sa att jag kunde rida som vanligt oh försöka inte bry mig om hostan. Jag var dock iväg igår så Dessan fick vila och idag skrittade jag bara ut en liten runda. Men så fort jag kom till stallet såg jag att hon inte var sig själv. Hon låg ner men tittade upp när jag kom. Då brukar hon hon resa sig upp, men idag låg hon kvar. 
Hennes ögon var så trötta, måste vara ansträngning av all hosta..
 
Hoppas du blir bättre snart min fina Duchesse! Det gör så ont i hjärtat att se dig sådär..
 
 
0 Kommentarer till "Hur det ligger till med Dessan.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: