Dressyrlektionen igår.

Var så sjukt trött efter dressyrträningen igår så jag gick och lade mig.
Men det gick väldigt bra, och jag fick ett kärt välkommande av Duchesse som jag inte hade sett på flera veckor!
När jag öppnade stalldörren så tittade ett litet huvud fram och frustade, förmodligen ville hon ha godis ;)
 
I början var hon jätteglad och myste, men när jag hade borstat klart och allt så blev hon jobbig. Vet inte varför hon har börjat med det. Hon är ett sto helt enkelt!
 
Själva lektionen gick riktigt bra för att vara oss i dressyren. Vi skulle rida som ett ruter ess, i alla gångarterna. Det bestod dels hela lektionen av. Sen såklart jobbade vi på volter, minska och öka.
I vänstervarvet var hon fin, i högra med men i det varvet drog hon ibland och ville inte riktigt lyssna.
Men i helhet så gick det väldigt bra! :)
 
 
0 Kommentarer till "Dressyrlektionen igår."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: