Första dagen på det nya året..

Började inte så bra.. Hade stalltjänst klockan 8! Helt okej, var ju uppe sent på nyårsafton men lägger jag mig inte i tid får jag skylla mig själv när jag ska upp.
Men när jag kom till stallet var vi bara 4, ska vara 5st.Vad den sista var behöver jag inte dra upp här, men hon hade inte ordnat en ersättare eller sagt till så allt gick ju så mycket långsammare..
Rekodet jag har mockat är 9 boxar, idag mockade jag 16st :( Bara mockningen tog 1½h!
Vi var klara halv 12, i vanliga fall brukar vi vara klara halv 11. Hade tänkt åka hem efter jag hade mortionerat Duchesse, men det blev inget snack om den saken..
Blev lite irriterad över detta!
 
Sen när vi skulle ha middagen hade hon fortfarande inte dykt upp..
Vi tog in alla hästarna och sånt. Vissa hästar hade nästan panik för det stod några idioter nere i tunneln och sköt smällare. Curre drog iväg med mig IGEN! Men jag är sån som aldrig släpper, men jag vann dragkampen. Blev så arg på honom, kände som mina händer brändes sönder..
När vi gick upp till kapellhagen där Duchesse och de andra ridskolehästarna står var de jätterädda de med. 
Deras hage ligger precis vid tunneln, och där stod de fortfarande och sköt. Så jag och en till skrek åt dem att sluta. Jag hade ingen lust att bli sparkad i ansiktet av en häst pga dem..
 
Nu är jag äntligen hemma, ligger i sängen, har ätit och duschat. Hade en del planerat idag men det blev inte av, för jag tror jag stannar här i sängen ett tag till. Är helt slut..
1 Kommentarer till "Första dagen på det nya året.."
Postat av: Tuva

oj du mockade 16 var det inte jobbigt. Vad bra du skriver.

Svar: Det var jättejobbigt! Tack :)
Siri Andersson


Datum: 2013-01-01 / Klockan: 19:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: