Mina svar från frågestunden på hästfronten :)

Varför blev det just Dessan? 
Oj det var en svår fråga! Jag hade ridit henne i något år innan jag började hyra henne. Men jag tror det började när Almina försvann. Jag var riktigt deprimerad, och Dessan fanns där. När jag kom in i stallet var det hennes huvud och gnäggande jag mötes av först. 
Jag satt ofta inne i hennes box och bara pratade med henne. Ett halv år senare blev Dessan ledig och jag började hyra henne. Men varför det blev henne är nog svaret att Dessan hjälpte mig igenom den perioden jag hade som svårast :)
 
När du till slut slutar rida Dessan tänker du fortsätta då eller lägga av, vilken häst "drömmer du om" då? Jag vet inte om svaret jag säger nu kommer vara densamma när det väl händer. Men jag tror inte jag fortsätter rida efter Dessan. Men jag hoppas jag kommer ha en många år till!
 
Favoritfärg på häst? (fux, svart, skäck osv)
Jag gilar alla färger. Men min favoritfärg på häst måste vara alla sortes skimmlar. Och det säger jag inte bara för Dessan är skimmel, det har alltid varit så.
 
Favorit märke? (HV Polo, JW osv) 
Har inget. Kollar bara på utseende och kvaliten!
 
Drömhästen? (Temperament,utseende, och så vidare) 
Har ingen här heller.
 
Vad är det bästa med Dessan?
Åh att hon är som en person. Hon har sina dåliga dagar och då försöker vi lösa det på bästa sätt. Och när hon har sina bra dagar så är hon den bästa vännen jag någonsin kan ha.
Dessan försöker verkligen i alla lägen, viker inte undan för något. Gör det bästa ur situationen :) 
 
Varför just henne? 
Skrev det på första frågan, läst där :D
 
Vilken färg tycker du hon passar i bäst? 
Alla nyanser av rött!
 
Vad är du för någonstans om 20 år, håller du på med hästar och hur långt har du isf kommit? 
Jag kommer inte vara någon tävlingsryttare det vet jag. Men jag hoppas att jag bor på en gård med några hästar som går och betar i hagen bredvid <3

Högsta du hoppat med Dessan? 
Jag har hoppat 105cm med henne.
 
Har du startat dressyr med Dessan? 
Ja fast bara Pay and Ride. Då red jag LC:1 och LB:1 programmen.

 
 
 
0 Kommentarer till "Mina svar från frågestunden på hästfronten :)"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: