Det här behöver jag träna mer på

Jag behöver verkligen träna på att våga hålla riktig kontakt med hästen i munnen. Jag är så otroligt rädd att hästen ska få ont i munnen för jag drar så hårt. Därför låter jag tygeln glappa, vilket inte heller är bra..
Dessan behöver det stödet med då hon gärna går med huvudet högt i vädret.
 
I hoppningen måste jag träna på att sitta ner innan hindret och vänta ut språnget. Jag har ju en tendens att hoppa före Dessan, och då blir det ett riktigt helikopterhopp eller så river hon. Kanske inte så bra när jag tävlar?
 
När jag tävlar måste jag träna på att andas ut. Jag blir så nervös att jag rider på ett helt annat sätt än på träningar. Negativt sett då jag rider dåligare. 
Jag kan må dåligt flera dagar innan, må illa och sånt. Men jag vill samtidigt göra det. Jag tycker det är kul!
 
Somsagt mycket att träna på..
 
0 Kommentarer till "Det här behöver jag träna mer på"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: