Helt slutkörd..

Började dagen med att åka ut till stallet och red Omi :) 
 
För att vara första gången tyckte jag det gick hyfsat. Hon är en betydligt svårare häst än Dessan. Men jag är så rädd att ta i en häst, att de ska få ont i munnen. Lättar lite för mycket,så det blev ingen vacker syn när jag red.
Jobbade på stora volten hela tiden i båda varven, gjorde volter runt koner i både skritt och trav som fanns utsatta.
Sen fick jag komma på ett litet hinder som fanns på volten, slutade på 50cm :D
 
Häst nummer 2 var Dessan och hon fick sig en tur i skogen ;) 
Hon har börjat med att ta ner huvudet i traven och bara dra, ibland rycker hon tyglarna ur handen på mig. Så idag fick jag prova Alvas tredelade bett med fasta ringar. Och hon fungerade super! Drog inte alls..
Så imorgon köper jag det av henne :)
Dessan har börjat kasta så otroligt mycket med huvudet i skogen när det börjar bli jobbigt. Så ska prova ha martingal på henne imorgon, har annars bara det i hoppningen. Värt att prova?
 
När jag kom hem vilade jag ett par timmar. Mamma och jag gick ut och promenerade i ca 40min lite senare på eftermiddagen så jag kunde slappna av, för jag fick så ont i ryggen när jag red Omi.
 
För övrigt har det varit en toppen dag!
 
 
Mitt allt, min stjärna! 

 
 
1 Kommentarer till "Helt slutkörd.."
Postat av: Tilda Edin

Hejsan! Underbar blogg!
Jag ber om ursäkt på förhand ifall du inte tycker om dessa kommentarer.
Men jag har hur som helst en frågestund på min blogg nu som avslutas imorgon kring klockan 1.
Skulle vara SÅ snällt om du kunde ta dig 2 minuter att gå in och skriva någon/några frågor.
Tack på förhand!
http://tildazblogg.blogg.se/2013/march/fragestund.html#comment

URL: http://tildazblogg.blogg.se
Datum: 2013-03-17 / Klockan: 20:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: