Presentation av dig och hästen/hästarna

Åh är inte så bra på sånt här men jag försöker :)

Jag är 16årig tjej som trivs sjukt bra med sitt liv. Jag får hålla på med det jag älskar, har vänner och en familj som stöttar mig i allt. 
Har en tendens att bli väldigt lättirriterad men nästan direkt efter får jag dåligt samvete. Hatar att bråka med folk!
Är otroligt barnkär, och planerar att bli lågstadielärare när jag blir vuxen. Just nu nöjer jag glatt mig med att vara scoutledare. Så länge jag är bland barn ;)
Älskar att skriva, skulle kunna tänka mig att bli författare men så bra tycker jag inte att jag är haha.
 
Duchesse/Dessan är ett 22årig flugskimmel sto imp. från Danmark. En gammal häst med glöden kvar, älskar att hoppa och galoppera fort i skogen. 
Vi har tävlat LC, men pga min hopprädsla och Dessans ålder tävlar vi inte så högt längre. Vi har haft det riktigt tufft hon och jag under de nästan 2 åren jag hyrt henne.
Första halvåret jättebra och jag vann hennes förtroende och vi blev placerade på nästan varje tävling.
På en P&J ramlade jag av och fick en whiplash skada i nacken som tog ett litet tag att läka. Samtidigt som min skada fick Dessan en hovböld och jag kunde inte rida henne på 4 veckor. Men det hindrade inte mig från att vara i stallet och pyssla om henne.
Vi kom igen hösten -12 men en tredje placering i 90cm. Men nu har det börjat gå ut för igen.
Men vi ger oss inte, jag och Dessan ska få vår felfria ritt igen. Det får ta så lång tid det tar :)
 
0 Kommentarer till "Presentation av dig och hästen/hästarna"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: