Hopptävlingarna är över för min och Dessans del!

Jag tycker vi har gjort vårt nu.
Dessan är snart 23år och jag är inte direkt hoppintresserad längre. Tävla ska vara roligt right?
Vi ska vara med på träningarna och lufsa i skogen på helgerna. Jag måste sluta behandla henne som en yngre häst, det är inte rätt mot Dessan. Men vi kanske satsar mer på dressyren, kanske tävlar i det någongång vem vet?
 
Jag är så tacksam efter allt Dessan lärt mig inom tävlandet. Från att inte alls tycka om att tävla till att vinna en LD, det är ett stort steg för mig då jag är ganska hopprädd!
Jag har många minnen inom tävlandet. Både dåliga och bra minnen :)
Jag kom tvåa på min första hopptävling, vann för första gången, ramlade av och fick en nackskada. Det har gått olika olika gånger. Men jag älskade det ändå, att få göra det med just Dessan.
Vi har blivit placerade i nästan varenda tävling och Dessan gjorde så jag kunde få känna på hur det var att galoppera runt på ärevarvet. Det var mitt mål att få testa det!
Vi har vunnit, kommit tvåa, tre osv. Vissa rundor har gått sämre än de andra, men Dessan har alltid ställt upp för mig och rättat till min misstag.
Jag vill tacka Dessan, att det just var henne jag fick hoppa och tävla med. En riktig läromästare som tog väck det mesta av min hopprädsla. Lite sitter i än idag. 
Jag ångrar inte alls att vi nu lägger hopptävlingarna på hyllan och beter oss som gamlingar båda två ;)
Vi slutade vår senaste hopptävling jättebra. Vi vann LD:n, hade aldrig vunnit den klassen innan. 
Ett perfekt slut på vår tävlingshistoria!
Tack för denna upplevelsen Dessan <3
 
4 clearround, 1 tredje plats, 2 andra platser och 4 vinster (den röda fick jag inte med Dessan) var de priser vi lyckades skrapa ihop under de åren vi tävlande!
 
1 Kommentarer till "Hopptävlingarna är över för min och Dessans del!"
Postat av: Tuva

Synd att du och Duchesse inte hoppar längre:( Men du har vunnit många priser och din garob är den finaste jag har sett:)

Svar: Åh tack käraste syster!!
Siri Andersson


Datum: 2013-11-27 / Klockan: 21:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: