Helt slutkörd..

Supervarmt på jobbet idag. Men vi fick det gjort i alla fall!

Direkt efter jobbet åkte jag, mamma och syrran hem till Jaana för att träffa Bella, travaren. En väldigt kelen och snäll häst men känslig och lite stressad. Jag stod och borstade henne en stund och klappade Bella så hon fick lära känna mig och jag henne. 
Sedan var det dags att hoppa upp. Direkt när jag satt upp kände jag hur hon spände sig. Jag red runt i deras lilla paddock på långa tyglar och bara använde vikten och rösten. Var väldigt noga med att inte störa henne och att berömma så fort Bella gjorde rätt. Efter en stund vågade jag korta tyglarna lite och gjorde lite volter blandat med halter. Allt i skritt. Efter en stund vågade faktiskt Bella slappna av lite i alla fall. 
Det gick så bra att Jaana och jag tyckte vi kunde rida ute i skogen lite, så Jaana lede en häst framför. Det gick super och Bella brydde sig varken om bilar eller crossar. Hon gick först till och med. Det gick verkligen över förväntan idag!
Jaana och jag kom överens om att det här är absolut inte sista gången jag är där ;)
 
 
 
 
0 Kommentarer till "Helt slutkörd.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: