Sista jobbveckan!!!

Och jag är överlycklig. Jobbar till fredag, då åker jag till Tosselilla med gruppen. Sedan är jag ledig. Inget mer jobb!
 
Imorgon börjar jag redan packa lite smått till resan på Lördag. Har så mycket att göra den här veckan att jag känner jag får packa lite varje dag.
Igår var hela familjen och red islandshästar hos Jaana i Vilshult. Det gick superbra för allihopa! Är speciellt stolt över syrran som var nervöst för att rida själv. Det slutade med att hon både hade töltat och galopperat utan några problem.
Det visade sig att Jaana hade en travare hos sig som de gärna ville ha någon som motionerade den. Jag som är så hästgalen frågade om jag kunde få hjälp till några gånger i veckan. Så imorgon efter jobbet ska jag dit och försöka lära känna hästen. Till en början i alla fall, och sedan se vad det leder till. Ska bli kul. Som ett litet hästprojekt nu under sommaren! Vem vet kanske börjar andra året på gymnasiet med ännu mer hästar. Jag har nyss dragit ner på ridning men nu ökat den igen. Ska bli spännande att se hur det här ska funka. Men jag är positiv till det ;)
Idag har jag även varit och hälsat på Dessan igen, förmodligen sista gången innan resan. Hon har det superbra och börjar bli riktigt tjock nu haha. Det är rätt mycket flugor som irriterar dock. Men jag tror hon överlever ;)
0 Kommentarer till "Sista jobbveckan!!!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: