Nu drar bloggen igång igen!

Lite segt dock för det händer inte så mycket. Jag har 2 veckor kvar i skolan sedan är det sommarlov. Efter det kommer jag ha en massa att uppdatera! Men jag ska göra mitt bästa tills dess.
 
Vad har hänt? Inte så mycket. På skolfronten är det lite till och från. Jag gjorde mitt sista nationella idag och det var muntliga i matte. Imorgon har jag en lång redovisning med Frida och Moa inför halvklass och på onsdag har jag förhörsprov i Pedagogiskt ledarskap för att se om vi lyssnat på lektionerna? ;)
Annars se veckan jättebra ut. Jag är ledig torsdag och fredag är en röd dag så det blir långhelg igen. Nyss så var det Kristi Himmelsfärds helgen men jag klagar inte.
Dock är jag så otroligt besviken på läraren som hade rättat min nationella uppsats i svenska. Jag fick ett F på den pga att jag hade skrivit för lite ord. Hon påstod att jag hade typ skrivit 200 och minimum var 280. Så jag satte mig ner och räknade dem och jag fick det till 396 ord. Så hon ändrade det till ett E. Fortfarande grymt besviken både på henne och mig själv. Ett E är inte bra för mig i Svenska. Antingen så gjorde jag dåligt ifrån mig eller kanske hon har missat något mer? Skitsamma bara grymt besviken..
 
På hästfronten rullar allt på som vanligt. Dressyren går faktiskt riktigt bra, bara lite segt pga värmen. På helgerna lufsar jag och Dessan ute i skogen med trevligt sällskap. Tänk att jag har hyrt den där underbara hästen i 3år! Helt sjukt vad tiden går fort. Den 19 Juni rider jag ner henne till Kyrkhult med resten av ridskolehästarna dår hon går på sommarbete till början av Augusti. Kommer sakna Dessan väldigt mycket men det förtjänar hon! Så underbart duktig hon har varit den här vårterminen.
 
Djuren här hemma har det toppenbra. Plexus och Caspian har fått börja vara ute i vår stora bur och beta i några timmar åt gången. Nu när värmen har kommit och solen är framme tycker de det är underbart. De får ju inte vara ute om det ärför kallt. Men nu i sommar kan de springa i vår stora gamla kaninbur.
Tess och Pärlan är inte så unga längre. Eller i alla fall inte Tess. Hon blir 6½år i sommar och Pärlan fyller 5år om några veckor. Men de ligger och solar och har det bra. Tog ut och hoppade lite med dem, dock inte länge pga att det är så varmt. Pärlan är inte så förtjust i det men Tess gillar det fortfarande. 
Jag hann även städa alla djurens burar så nu är det rent och snyggt. 
 
Nu har ni fått en liten inblick på hur jag har det i min vardag just nu :)
0 Kommentarer till "Nu drar bloggen igång igen!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: