Mycket att göra de senaste dagarna..

Inte att jag har det stressigt, utan små händelse som gör mig irriterad och ger mig huvudvärk.
 
Jag och Dessan har det ganska kämpigt i skogen. Jag försöker vara mjuk med både mina händer och skänklar, men hon bara tar bettet och dra. Då får jag inte stopp på henne om jag inte "drar" till i tyglarna. Är så rädd att vi båda ska gå omkull. Jag manar inte på henne eller något sådant, utan tvärtom. Jag får alltid försöka be henne att sakta ner. Jag tror det är helt enkelt att Dessan har vårkänslor och vill att det ska gå undan. Men jag vill kunna ha kontroll på henne. Så jag ska köpa ett Nova bett. Har hört att det är ett vänligt bett för hästar som är lite känsliga. 
Någon som rider med det och tycker det är bra?
 
Och som jag har skrivit innan på bloggen så ska jag åka med min familj till London i sommar. Så jag håller på att spara pengar tills dess. Tro inte att igår precis innan jag skulle rida så gick mina ridstövlar sönder. Jag blev riktigt förbannad och är det fortfarande. Så fort man sparar till något kul ska alltid något dyrt gå sönder. Och ridstövlar är dyrt för mig som har 1050kr som studiebidrag och lycka till att hitta stövlar under tusen lappen. Som tur var har mamma, pappa och jag kommit på en lösning som låter bra. Men ändå sur över att de gick sönder!!
 
Någon mer än jag som grät över gårdagens avsnitt av Teen Wolf? 
 
0 Kommentarer till "Mycket att göra de senaste dagarna.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: