Skolveckan har börjat men det känns helt ok!

Helgen har varit fantastisk vilket gör att jag är på bra humör när veckan börjar om från början igen.
Och att jag sedan får reda på att vi har sovmorgon alla dagar förutom torsdag gör mig bara ännu gladare. Imorgon börjar jag 10.00, onsdag 9.30 och fredag 10.00. De tiderna räcker bra för mig!
Inga läxor eller prov den här veckan men ska ladda upp inför engelska provet nästa vecka då jag har ganska svårt för det ämnet. Eller egentligen inte, bara gramatiken..
 
När vi red med skolan idag fick jag rida en ny häst som jag aldrig testat innan. Fiona hette hon, en lagom stor fux. Inte så gammal. Hur snäll som helst inne i boxen och gillade att bli kelen.
Men mitt första intryck av henne när jag satt upp på hennes rygg var inte så positivt, tyckte hon var som en kamel. Vinglig med tunn lång hals. Fast hon var superfin i traven och galoppen. Det var verkligen en häst att kämpa mig, fick spänna magmusklerna och jobba med både armar och ben. Fick verkligen inget gratis av den hästen. Fiona är väldigt olik Dessan. Så det var nyttigt för mig då jag bara är van vid att rida Dessan.
Jag tyckte det här ridpasset gick bra för att vara första gången. 
 
 
 
 
 
0 Kommentarer till "Skolveckan har börjat men det känns helt ok!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: