Jag är inte i topppen men inte heller i botten..

Det är mycket nationella prov nu i Maj. Idag har jag skivit ett, har två till den här veckan och sedan förberedda ett till nästa vecka.
 
Sånt är livet, men det är bara att se framåt och längta till sommarlovet. Det är mycket annat med skolan också.. nästan lite för mycket tycker jag. Vi har bla. Karneval och klasskampen i slutet av månaden. Jag är sådan tråkmåns som tycker att jag hade klarat mig utan sånt.
På hästfronten funkar allt helt ok och det rullar på som vanligt. Dessan är piggare än vanligt i skogen måste jag säga, verkar som jag skriver det här varje gång. Hennes vårkänslor kanske aldrig tar slut? Vem vet?
 
Idag har jag inte gjort så mycket. Vi hade inte så många lektioner eftersom vi skrev nationellt prov 8.20-10.20. Sedan hade vi brännboll på idrotten vilket var skitkul. Jag börjar verkligen märka vilken bra gemenskap vi har i klassen. Mycket skratt, skrik och ett och annat svärord. 
På eftermiddagen hade vi bara klassråd och sista lektionen hade jag ridning. Fick en ny häst som jag aldrig ridit innan, Laxen hette han. Eller kallades för det. Jag var lite skepisk till han i början. Trodde han skulle vara jätteskumpig då han var väldigt grov och stor. Men både Laxens trav och galopp var mjuk och jag satt som klister i sadel. Jätteduktig på skänkelvikning var han också. Gillade den här hästen trotts hans enstaka bocksprång. Så länge jag sitter kvar i sadeln så är det lugnt ;)
 
Imorgon är det Dessans tur att få sig ett dressyrpass. Jag har inte ridit lektion på henne på två veckor så det här passet ser jag fram emot.
0 Kommentarer till "Jag är inte i topppen men inte heller i botten.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: